Saturday, July 16, 2011

Sporedni lik


Stojim na autobuskoj stanici pušeći cigaretu. Visok sam, mlad, kosa mi je masna i pada na ramena. Ugledaj me: upečatljiv sam, izgledam mračno i neraspoloženo. Ne znaš ništa više o meni; ja znam isto koliko i ti.
Obrati sada pažnju na devojku pored mene. Ona sedi na klupi i svuda oko nje lebde epiteti: krupne oči, ležerna punđa od duge plave kose, uznemiren pogled, drhtave ruke. Pridev za pridevom, okružuju je i štite: u svom bogatstvu osobina, ona je potpuna.
Ja sam prazan: sve što imam su "mračan" i "neraspoložen", od masne kose me glava svrbi. Čekam.
Ona ustaje, roj prošlosti i opisa vije se za njom, tok misli jasan i gotovo opipljiv, kao bič, obavija me i ispituje.
"Izvinite", kaže ona i gleda me "plašljivo" i "stidljivo", još dva, "znate li možda kad će autobus?"
Mrštim se. Shvatam, gotovo besno, da nemam glasa, i mrštim se još jače, u očaju. Njene se oči šire: moja namćorastost je pogađa i plaši, jer joj se upravo desilo nešto loše, jer je "nervozna", kako me samo grebe taj epitet.
Utom autobus stiže, i ona "usplahireno" uleće na srednja vrata, odvodeći svoju svitu sitnih uslova za postojanje u budućnost dešavanja, previranja, otkrića, osećanja, u raznobojno i široko "zatim", u "strastveno" i u "tužno", u "napokon" i u "neizvesno". Ti to ne znaš, ali možda je pratim čeznutivim pogledom.
Izlistaj stranice knjige do kraja: nema me više. 

1 comment:

  1. Ona u zavesi od epiteta :) Prelepo! Istina je da ljudi danas retko citaju nesto duze od 140 characters, ali ipak vredi pisati, ako nista onda za one retke "zgubidane" koji nece reci da nemaju vremena da citaju! Veliki pozdrav, Zzuuu

    ReplyDelete